Avtalevilkår
Betingelser for avtale
Disse vilkårene er gjeldende ved kjøp av varer og tjenester fra Godtsett, en merkevare fullstendig eid av Webaas (organisasjonsnummer: 997 446 550). I det følgende vil Godtsett og Webaas bli referert til samlet som «Godtsett»
Ved kjøp av tjenester på godtsett.no, bekrefter du som kunde at du aksepterer følgende vilkår og at du har fullmakt til å inngå avtalen på vegne av selskapet/kunden.
Levering
Godtsett tilbyr nettsider basert på faste maler, som kan leveres delvis eller fullstendig, sammen med tilleggstjenester som er nært knyttet til nettsiden. Disse tilleggstjenestene inkluderer teknisk drift, domene, innholdsproduksjon og e-post, blant annet.
Inngåelse av avtale
Avtaler med Godtsett kan inngås muntlig, skriftlig eller ved bestilling på Godtsett.no.
Betalingsvilkår
Betaling foregår gjennom Vipps og faktura som vi sender ut til deg.
Fakturaen forfaller til betaling innen 10 dager fra fakturadatoen. Avtaler faktureres årlig.
Alle priser på Godtsett.no oppgis i NOK og er eksklusive mva.
Avtaleperiode og prisendringer
Abonnementene til Godtsett har en varighet på 12 måneder og forlenges automatisk med samme periode hvis det ikke mottas skriftlig oppsigelse senest 10 dager før avtaleperiodens slutt.
Prisene justeres i tråd med indeksregulering med årlige endringer. Ved generelle prisjusteringer kan Godtsett øke prisene til nivået for nye kontrakter, med minimum 6 måneders varsel.
Endring av leverandør
Hvis kunden allerede abonnerer på tilsvarende tjenester fra andre leverandører ved inngåelsen av avtalen med Godtsett, er det kundens ansvar å si opp de avtalene de ikke ønsker å beholde.
Eventuelt ekstra arbeid knyttet til overføring av domener, e-postkontoer og lignende er ikke inkludert i avtalen med mindre det er avtalt på forhånd med Godtsett.
Kundens ansvar
Kunden må oppgi korrekt informasjon til Godtsett og er selv ansvarlig for tekst, bilder og annet innhold som sendes til eller publiseres av Godtsett på hjemmesiden. Kunden er også ansvarlig for å holde programtillegg og -innstikk på hjemmesiden oppdatert, med mindre annet er avtalt med Godtsett.
Kunden må sørge for sikker oppbevaring av sine innloggingsdetaljer, brukernavn og passord, og informere Godtsett om eventuelle tap eller lekkasjer. Kunden er ansvarlig hvis tredjeparter får tilgang til deres innloggingsdetaljer.
Godtsett forbeholder seg retten til å stenge hjemmesiden, e-postkontoer og andre tjenester hvis kunden handler uaktsomt.
Hvis kunden allerede har et domene, er det kundens ansvar å sørge for at domenet peker til hjemmesidens webområde hos Godtsett.
Kunden må sende innhold til hjemmesiden innen rimelig tid, med mindre annet er avtalt. Dersom det tar urimelig lang tid fra kunden bestiller hjemmesiden til kunden sender innholdet, kan Godtsett benytte midlertidig innhold og fakturere for tjenestene.
Godtsett ansvar
Godtsett er ansvarlig for at kunden kan benytte tjenestene i avtaleperioden og vil sørge for at hjemmesiden og e-postkontoene er tilgjengelige så langt det er mulig. Godtsett kan ikke garantere tilgjengelighet på grunn av hendelser utenfor deres kontroll. Etter noen år kan det være nødvendig å oppdatere hjemmesiden for å møte tekniske krav.
Godtsett er ansvarlig for teksten og bildene som kunden har betalt dem for å utarbeide.
«Teknisk support» er inkludert i driftsavtalen for hjemmesider. Denne støtten er begrenset til maksimalt 30min per kalendermåned.
Hvis kunden ønsker sikkerhetskopiering av nettsiden, må dette avtales eller kunden må legge til rette for det selv.
Oppsigelse
Avtalen kan sies opp skriftlig av både kunden og Godtsett når som helst, med oppsigelsestiden begrenset til gjeldende avtaleperiode
